2017.09.22
Éjjel nem sokat aludtam, izgatott voltam a
mai repülés miatt. Nem is a repülés, hanem inkább az előtte várható cécó
zavart, a kocsileadás, a becsekkolás meg a többi.
Negyed hétkor, sötétben indultunk a reptérre.
Negyed óra alatt kinn voltunk, forgalom szinte semmi. A pálya mellett a
benzinkutak még nem mind nyitottak ki.
A parkolóban épphogy megálltunk, megjelent a
gorentacaros ember, segített kipakolni, megkérdezte teletankoltunk-e és
elviharzott. Az autót meg se nézte.
A tervezett érkezéshez képest túl korán
voltunk. Unalmamban elmentem lefényképezni a taxira váró pap szobrát.
A csomag leadás két perc volt, a szeku meg
végeláthatatlanul hosszú. Csak két kapun engedték a népet, és amikor már az
előtérbe lógott a sor vége, akkor nyitottak két újabbat. Mind a szekun, mind az
alulméretezett belső részben elég nagynak tűnt a fejetlenség. A tömeg túl nagy
volt ehhez a helyhez. Még a kapukon egyetlen ember sem ment a repülőgépekhez,
amikor a szekun elfogytak az emberek, nem volt többé sor. Ha ezt tudjuk, akkor
ráértünk volna később jönni…
A fejetlenség ellenére a gépünk időben
indult. Kis nyüzüge propelleres. Nincs is tele.
Felvételeket nem nagyon tudtam csinálni belőle,
mert valaki vasvillával moshatta le ennek a gépnek az ablakait, csupa karcolás
az egész. Nincs hét éves a gépezet és tök leharcolt. Itt is volt szendvics, rágcsa,
meg kávé és agyrágó zaj. Madeira fölé a Szent Lőrinc fok keresztezésével
érkeztünk, onnan ráálltunk a szokásos berepülési „útvonalra”. Úgy éreztem, hogy
nagyon magasan vagyunk és nagyon közel vagyunk a reptérhez. Szerintem sokkal
meredekebben érkeztünk, mint a nagy gépek. De lehet hogy ez csak félremagyarázás.
Madeira esővel fogadott, szerintem tudja, hogy
megcsaltuk :)
A gépen a poggyásztérben utazott egy kutya
is. Sajnáltam szegényt, biztos nem egy élmény a sötét raktérben lenni két órán
át.
Letámadtam a Sixt-es pultot. Idén nem
tévesztettem el, mert átköltöztek a többi autókölcsönző mellől a másik oldalra.
Így, akik kijönnek a csomagokkal azok jobbra találják a Sixt-et és a többit
balra. Elvartyogtam a lánykának - aki
mellékesen rendkívül aranyos és csinos volt - hogy én vagyok a Jani és jöttem
az ócsó folsziért, és nem erősségem az angol, a portugál és a többi nyelv sem.
Kérdezte honnan jöttem, mondtam neki, hogy onnan a csomagkiadótól. Ezért kaptam
tőle egy széles mosolyt és mondta, semmi izgalom, mert ő egy kitűnő kommunikációs
specialista, és mindjárt megoldjuk az autómat nyelvtudás nélkül is.
Rögtön közölte, hogy rendkívül sajnálja, de
folszi egy dekase. Tud adni helyette egy diesel Cliót. Mondtam neki, hogy az
nagyon nem tetszik nekem. Valahogy így: nonononooooo, Clio Noooooo. Válaszul
kaptam egy mosolyt, tollat papírt kapott elő, és írta van Qashqai vagy BMW. Gyorsan skiccelt nekem egy
árlistát és azt mondta napi egy 10-es plusz (persze nettóban) és válasszam
amelyiket szeretném.. Mivel én a folszit napi kilenc !!!! euróért béreltem
volna kíváncsi voltam mi jön ki. A folszi lett volna total biztosítással 440
euro. A Qashqai lett 610. Szóval jó nyomott áron megkaptam. A kislány el akart
adni nekem még gumi és üveg biztit 80 euróért, de köszöntem nem.
Amikor lepapíroztunk mindent és elmondta hol
találom az autót, akkor kirángattam a táskámból az ajándékba hozott bonbonokból
egyet, és elmondtam, hogy ez egy „hángerien manufaktured csokolate”. Én viszont
már több mint két hete eljöttem „máj hómból” és bizony ez a csoki azóta ott
lakik a „bagedzsemben”, így nem tudom, hogy mennyire megviselt. Az ajándékozási
ceremóniára felfigyelt a kis hölgy kolléganője is és pillanatok alatt olyan
jókedvük kerekedett, hogy az csak na.
Pát intettem és lementem a kocsiért. Ott egy
fiatalember hozta be a kocsit fedél alá, hogy ne áztassuk ronggyá a kárpitot a
most már rendesen hulló esőben. Miután közöltem vele a szokásost, a srác arcára
kiült a rémület. Az enyém már az volt, egészen attól a pillanattól, amikor
megláttam ezt a bumfordi terepjáró szerű autót.
Ez a gép némileg bonyibb mint a Megane. Ez
kétszer annyi gombbal és van felszerelve és még kulcs se kell hozzá.
Megkérdeztem egy két dolgot, aztán igyekeztem felnőni a dologhoz. A fiatalember
őszinte igyekezettel próbálta lemodellezni, hogy a sorompó nyitáshoz adott
kártyát ne próbáljam benyomkodni a sorompófejbe, mert csak oda kell érinteni.
Mondtam oké. Szerinte még nem értettem és elkezdte újra előadni ezt az
érintéses bemutatót, mire benyögtem neki, oké paypass. Teljesen kivirágzott
ettől.
Felmásztam az ülésbe és cserébe lemodelleztem
neki, hogy takarja el a szemeit, mert megkísérlek elhajtani. Itt eljátszottam
neki helyben állva a darabos benzines indulást, amin én jót mulattam, neki meg muszáj
volt.
Benga batárral sikerült a „paypass”
sorompótól olyan messze megállnom, hogy kellett volna egy uborkaszedő csipesz,
hogy oda tudjam érinteni ahová kell. Mivel ilyen nem volt kéznél, maradt az a
verzió amit már mindenki látott, kígyóember az autó ablakában.
Az autó nagyon jó. Ha esik bekapcsolja az
ablaktörlőt, ha tolatok valahová akkor mind a négy irányban kamera képet ad. A
képre felrajzolja, hogy a kormányállásnak megfelelően merre fog haladni. Ha megállok
aut behúzza a féket, ha bezárom a kocsit akkor behajtja a tükröket. Komplett
navigáció van benne, meg még a rák tudja mi.
Kaptam egy játékot két hétre. Holnap kiküldöm a pékhez zsemléért, meglátjuk tudja e.
A család járgányügyi szakértője azt mondja, hogy ez magától beparkol. Nekem tajparasztnak nem kell tekergetnem a kormányt, majd ő japános technikával lerendezi a kérdést. Szerintetek ha elkúrja, akkor betétlapot is tud adni vagy az én kontómra játszik?
Madeirára visszajönni harmadszor érdekes
dolog. van egy hangyányi hazajöttem feelingje, de ezt mindannyian tudjuk, hogy
nem így van. Mindenesetre megborzongtató érzés.
A Hortenzia parkolója rohadt meredek úton
közelíthető meg, ráadásul roppant kicsi is. Azt hogy van lenn már kocsi akkor
tudod meg, ha már benn vagy a kovászban. Odalenn beálltam egy kesebb autó
mellé, asszem Corsa volt. A szomszédnak meg feladtam a leckét, hogy ha el akar
menni, akkor küzdjön meg a dologért. Nekem esélyem nem lett volna ott
megfordulni, csak a feltolatás jöhetett volna szóba, ami azért nem álom egy
alig félórája megismert géppel.
Rohadt nagy mázlim volt, mert mire
megkávéztunk, addigra a szomszéd és a Corsa eltünt. Két lefulladással és némi
bénázással felvittem az autót és elmentünk shoppingolni. Úgy döntöttünk, hogy amíg
itt van a szomszéd bérlő, addig fennhagyom az autót, mégiscsak ő jött előbb. Ha
elutazik végleg, akkor meg lejövök lenn parkolni és beállok úgy hogy a később
jövőnek ne is legyen sok esélye lent beállni. Rosszindulat ON.
Estére elállt az eső, reggel kitalálok valami
okosat, hogy merre menjek. A google maps-ban van egy nagy halom rajzszögem amit
beterveztem.
Tavaly itt hagyott lakatainkat holnap megpróblom kinyitni :) |
Folyt köv holnap
Faja dos Cardos
Machico panorama 1 Machico panorama 2
Délutántól az ágyat nyomtam, egészen ma hajnalig. A helyzet még mindig nem a legjobb.
byeeee
Reggel napsütésre ébredtem és úgy határoztam,
hogy délelőtt edzünk egyet az autóval. Az edzés fogalma nekem eléggé
egyértelműen azt jelenti, hogy nem én fogok hegynek felfelé erőlködni.
Felmásztam a felső parkolóba (majd megdöglöttem mire felértem) és bemásztam az
úri hintóba. Vagy öt ypszilonnal ki tudtam kormányozni a kapun. A kocsi védelme
minden mozdulatra ti-ti-ti-tititititi-áááááááááááá-val reagált. Az összes
fikusztól összecsinálta magát, rettegett, hogy folt esik a lökhárítóján. Én
zabszemmel a seggemben birkóztam a technikával, hiszen nekem nyolcvanban a
jogsihoz még az UAZ és a ZIL volt a gépesített helyváltoztatás módja, a Zsiguli
ezerkettes pedig a non plus ultrája. Ti, aki ezeket a sorokat olvassátok valószínűsíthetően
halvány lila pukival sem rendelkeztek a fenti három járműről, de vigasztaljon a
tudat, hogy harminc év múlva nosztalgiázhattok a mai autóitokról az unokáknak.
Naszóval kikerültem a főútra és meglepődve
tapasztaltam, hogy nem lehet minden tökéletes. A Nissan szélvédője olyan
mérhetetlenül tükröződik, hogy az út helyett a saját foghíjas ábrázatomat látom
fullHáDében, az összes miteszeremmel. Ez egy olyan bosszantó hiba, hogy rossz
fényviszonyoknál az út szélén gyalogló embert nem lehet észrevenni. Ha elsodrom
akkor a ti-ti-ti-ti-áááááááááá bummal bővülhet.
A kéretlen gyalogosoktól úgy lehet
megszabadulni, ha az ember olyan helyen autózik, ahol épeszű ember nem
gyalogol. Ezért megkerestem a 2015-ös reptér melletti csoki utcát és végig
hajtottam rajta. Egyedül voltam, végre nem kellett hallgatnom Gabi sikolyokkal tűzdelt
imáját, a szüntelen magyar nyelvű Ó Máj Gád-ot (szabad fordításban: bammeg, ó
bammeg).
Csoki utca eleje egy sima előjáték ahhoz
képest, ami fentebb van. Vigasztalt a tudat, hogy még a legmeredekebb helyen is
ott vannak a kerekes kukák, amit valószínűleg nem tolnak le a lakók a főútig,
hanem feljön érte a kukás autó. Azzal nem számoltam, hogy találkozni is fogok
vele. Ők okosban művelték a csokizást, mert fentről jöttek lefelé az öttonnással.
Csak azért voltak ők az erősebbek, mert hárman voltak, én meg tanítható vagyok
a tolatásra. Tehát tolattam. Okos autó meg kussolt, amikor elment mellettem
három centire a teherautó, aminek elejéből dőlt az illatosítás mentes komposzt lé.
Az ilyen csoki utcákban a legrosszabb az
amikor az út 180 fokban visszafordul és tíz méteren két és felet emelkedik.
Ekkor azt se tudod mi vár rád.
Fogytam négy dekát. Nem rossz ez az edzés.
Visszamentem Gabiért, aki a tegnapi
hercehurcától teljesen meg volt mattulva. Az állandó éjszakás műszakra
berendezkedett szervezete képtelen átállni más időrendre. Én egy szót sem
szólhatok az ebéd utáni alvásommal. A minap fel is ébresztettek az étteremben,
szerintem horkolhattam.
Ma az elrendelt megnéznivaló az Apácák
völgyének két vége. A Nissan navigációt használtuk.
Egy darabig.
Annak a szoftvernek a legrövidebb út azt
jelentette, hogy árkon-bokron át. Olyan utcákba vitt be, hogy a folyamatos „bammeg”-olástól
eldugult a fülem. Aranyossága a dolognak, hogy egy hirtelen felbukkanó
szembejövő miatt satuféket kellett nyomnom. Balra néztem és tőlem két méterre
kártyázott három portugál. Benn a kocsma asztaluknál. Kellett volna nekik egy „csízt”
mondani és jó arcbafényképezni őket. Erre pont jó lett volna a telefonos
fényképezés, De nekem tolatnom kellett, Gabi meg le volt fagyva, mint egy
mirelitcsirke.
Az Apácák völgyébe végül a Guggli Mopsz vitt
ki, mert a Nissantól bebarnul a kisgyatyánk.
A völgy északi végére két kisebb alagúton
lehet átjutni. Jó messze is van. Ott találtunk egy zsákutcát amiből az alábbi
panoráma készült:
Faja dos Cardos
A völgyben óriási földtúrás folyik, nem
tudtuk kitalálni mi készül, árvízvédelmi védmű vagy netán szálloda. Jövőre majd
megnézem :)
Elmentünk a völgy déli végébe is, hogy lássuk
vannak e kerekes kukák. Ez a kérdés még 2015-ben merült fel, mert fentről a
kilátóból olyan lakóházakra láttunk rá, ahol nem érdemes az ablakba cserepes
muskátlit tenni, mert a becsapódó ablakszárny és a lezuhanó cserepes kivégezhet
néhányszor tíz alattad lakót. Eljutottunk a házakon túl egy olyan zsák utcának
nevezett utcába, amin egy nagy vashíd van a semmibe vezetve. Innen jött vadul
dudálva egy fehér furgon, aki elől félrehúzódtunk, hogy hadd gyilkolja meg
egyedül magát.
Visszafelé készítettem a szélvédő mögül videó
felvételt, de a telefonom gyártója bátran tolja fel magának - oda ahová
gondolom - a beépített kétlencsés leicáját az egész hat colos készülékkel
együtt, mert nem kompatibilis a csúcsmodell Nissan szélvédővel.
Ja és a Nissan is tolja fel.
Vízvezetékszerelő neve: Vítor Picasso. Igazi absztrakt mű, címe: Működik, tehát vagyok. |
Beültünk harmadszor is a „Restaurante Sabores
do Curral” nevű etetőbe. Az elmúlt két évben rendkívül meg voltunk ezzel a
hellyel elégedve, mert jóáras, jó kaja van. Idén is jó volt az ebéd, de volt
benne svédcsavar.
A tavalyi „nem az eszéért vettük fel”
becsalogató lányka lett a pincérnőnk. Közöltük vele, hogy csak a buckalakók
nyelvén beszélünk, és épp most érkeztünk a Tatuinról, úgyhogy adjon egy kis
időt amíg dekódoljuk a „Comic Sans Serif” betűtípussal írt étlapjukat, ugyanis
a Google Translator képtelen ezeket a karaktereket felismerni.
Gabi lelkesen begépelte a tételeket és kiválasztotta
fokhagymás sertéssültet mindkettőnknek, valamint kértünk rizst és zöldségsalátát,
hogy tényleg igazi legyen a lakoma.
Tizenöt perc múlva jött a lányka, hogy még
két perc és hozza. Mondtam neki „dont worry” és rámutattam a gömbre, amin a
köldököm van. Legalábbis remélem hogy ott van, mert három éve nem láttam. A
lábujjkörmömet is már emlékezetből vágom…
Jó húsz perc múlva megjött a kajánk. Érdekes
volt mert egy göngyölt húst kaptunk vörös mártásban főtt krumplival és négy
csirkeaggyal. Külön tálkán kaptunk egy-egy adag rizst, a zöldsalátát, meg
szerintem kivitte valahová máshová, vagy egyenesen kiba..ta a kukába.
Hallottam ahogy Gabi korgó gyomra nagyot
dörren, és reményét fejezte ki, hogy a húsba nem valami tengeri féreg van
göngyölve, és a csirkeagyak sem valami vízi szörny heréi. Noszogatott, hogy kóstoljam
meg.
Bingó. Gesztenye.
Az ennivaló finom volt, de sajna nem az amit
kértünk. Vidáman vettük a dolgot. Biztos ott volt a konyhán maradékban és
gondolták a két nehézsúlyúnak tökmindegy mit adnak, láthatóan mér egy élő
kutyát is felfalnának, egyébként is nyelvtudás híján még egy jó reklamációt se
tudnak összerakni.
Mindegy 30 euróért a hülyének is megéri. A
képletből az jön ki, hogy nekünk így duplán megérte.
Röhögve beültünk Okoskába és kisikoltoztuk
magunkat a parkolóból. Gabi piszkált hogy toljunk ki vele, kapcsoljam le a
világítást, van e olyan agyas, hogy az alagútban felkapcsolja. Nem volt.
A dolog abból indult ki, hogy ha felkapcsolom
a világítást és kiérek egy alagútból akkor az autó lekapcsolja. Azon
monfordíroztunk, hogy ezt miképpen lehet elmondani egy magyar rendőrnek, amikor
lakott területen kívül ott állunk egy alagút után száz méterrel lekapcsolt
lámpákkal. Aztán rájöttünk, hogy okoskában is feliratozott kapcsolók vannak és
nem megszokásból kell kapcsolgatni. Okoskának nem három, hanem négy állású
kapcsolója van. A negyedik az AUTO.
Hazamenetben el kívántam menni az új Camara
de Lobos-i VR2 úthoz, amit most adtak át nagy csindarattával. De mielőtt a navi
odavihetett volna közöltem Gabival, hogy itt van az utolsó alagút, amit
2016-ban sem tudtam bejárni, és mivel azóta újakat is átadtak, nekem ebbe
feltétlenül be kell hajtanom, mert egyébként olyan depressziós leszek a
mínuszosságtól, hogy ha hazaérek megint enni fogok.
Én bebalráztam, Gabi bevett egy doboz
savlekötőt. Jól tette.
Az alagút túloldalán a navi két opciót adott.
Vagy azonnal visszafordulok a körforgalomban, vagy van egy szürke csíkja, amit
tud ajánlani. Nos a szürke csíkból először egy bajkonuri kiképzés lett, mentünk
fel az égbe. Majd egy dombtető jött, ahol a motorháztetőtől nem láttam semmit,
a kamera meg egy eltévedt sirályt mutatott. Átapróztuk magunkat és jött a domb
lejtmenetben, de olyan keskeny utcában, hogy Okoska csak áááááááááá-zni tudott,
a tititi-re már nem volt ereje. Karci nélkül leértem. Gabi vett levegőt és
mondta, hogy nem biztos hogy látni akarja a VR2-őt, inkább egy zuhanyra vágyik.
Kérdezte, hogy maradt-e mosóporunk. Nem is értettem hogy jön ez ide.
Csak elmentünk a VR2-höz.
Ez az új pályaszakasz maga a megtestesült
iszony. Ebbe egy hegynyi betont építettek bele. Ez a sziget szégyene. Ha a Savoy
megépül, akkor lesz tesója is.
Erre a helyre ezt a gyorsforgalmit iderakni
vétek volt. 16% feletti a lejtése!
Annyira megdöbbentő volt, hogy a héten
döbbenek itt még egyet.
Mára ennyi a mese, elfáradt a szám. Ki kell
pihentetnem, hogy tudjak vacsizni.
Pá mindenkinek!
Ma vasárnap reggeli diesel égetés volt a
programom.
Összegyűjtöttem a Google Maps-ról a
rajzszögeimet és átvittem a Nissan navijába, az mégiscsak trendibb, mintha a
telefonnal vacakolok. Felprogramoztam az őrült funchali buszvezető útvonalát,
meg egy halom olyan útvonalat, amit jobb Gabi nélkül bejárni.
A madeirans buszvezetők nem semmi alakok.
Ilyen helyen nap mint nap utasokat szállítani nem akármilyen feladat. A
járdamentes utcákon figyelni kell a gyalogosokra, mielőtt végig görgeti a
kerítésen őket, olyan nudli gyúrós formán. A visszapillantó tükörrel is lehet
frankó taslikat osztogatni, ha benéznek valamit. És ki ne maradjon, hogy az
utak nagy része kétirányú és bizony szemből is jönnek autók. Busz gondolom nem
jön szembe, mert szerintem egy vonalat egy busz jár be, max kettő, ketten meg
csak tudnak összhangban dolgozni.
Amikor eluntam a városi körbe-körbe
járkálást, akkor elmentem a VR2-öt még egyszer megszörnyülködni, de most másik
irányból. Onnan még rondább.
Még sosem jártam a Miradouro da Torre
kilátóponton. Ez egy jó hely.
Kitűnő, majdnem teljes körpanoráma látható
innen. Érdekes nézni felülről a Camara de Lobos-i kilátópontot. A kóbor kutyák
meglátták az autót felfelé menni, ott loholtak mellettem, odafenn meg
nekiálltak tarhálni. Rákettyintettek, mert semmim sem volt. Később egy helyi
jött fel gyalog egy palack vízzel és azt öntötte ki nekik egy műanyag tálba.
Aztán elment. Nem semmi állatbarát az, aki gyalog felmászik ide azért, hogy
kóbor kutyákat itasson. Egyébként az ember maga is úgy nézett ki, mint aki a
sorstársa ezeknek a szerencsétlen ebeknek.
A Torre kilátóponttól egy kőhajításnyira van
a madeirai gettó. Iszonyat lepukkant hely, lecsúszott emberekkel. Minden
összetörve, mindenhol szemét, sok helyen graffiti rombolja tovább az alulmúlhatatlant.
Lépcsőház ablakok bezúzva és teljes hangerővel szól az egyik házból a
deszpácsitó. Az úttesten átkelő emberek furcsán néznek az úri hintóra, hogy mi
a fenét keresek az ő területükön. Fényképezni nem nagyon tudtam ott ahol
látják, így csendesebb helyeken álltam meg egy-két exponálásra.
Az új Savoynak vettem az irányt, gondoltam
fényképezek még egy szörnyet a VR2 mellé.
Nem jött össze, mert egyrészt tele a város a
helyiekkel lévén vasárnap, másrészt valami okos kerékpárversenyt szervezett
erre a napra az én és a többiek extra sok kipufogó gázába. Hajrá fiúk, fő az
egészség. A városi bringázásnál, akkor már tényleg jobb a hegyoldalas helyben köpülés.
Vagy ha már annyira ki akartok murdálni, akkor menjetek haza és lépjetek bele egy
rozsdás szögbe.
Otthon sem értettem soha, miért kell egy
egész várost lezárni a bicikliseknek meg a békemeneteseknek, a
szivárványosokról nem is beszélve. A papok is egyszerűen elintézik a körmenetüket
a saját templomuk körül. A bicajosok menjenek a ligetbe vagy a stadionokba,
amit építettünk nekik, a békemenetesek meg tiplizzenek a székházuk körül. A
szivárványosok is menjenek a ligetbe, egy részük már így is eleve ott van, és
szeressék ott egymást vagy saját magukat.
Elmentem még a Monte fölé is megnézni a tavalyi
tűzkárok nyomait, de már minden zöld. Helyenként látni egy-egy fekete fatörzset
és vannak kitisztított területek, amik valószínűleg az Azori szigetekről majdan
ideszállított facsemetékre várnak.
Hazamentem Gabiért és délben elmentünk
Ribeira Brava fölé, mert ott is kimaradt egy kilátónk az elmúlt években. Innen kitűnő
a kilátás. Ja ezt már mondtam.
Ebéd ismét a piac feletti etetőben.
Negyedszer kajolunk itt, lassan kapunk egy törzsgárda étkészletet.
Hajában sült burgonyát kaptunk köretnek,
eszméletlen jó.
Itt kiadósak az adagok, a ceruza pedig amivel
a számlát írják olyan tompa, hogy sírva fakadsz. Az összegből legszívesebben
gyököt vonnál…
Az étterem viszont lendületesen fejlődik,
látszik, hogy az extra profitot visszaforgatják.
Gabinak vettünk egy kiló mandulát. Mondtam
neki, hogy szopogassa, hogy sokáig tartson, mert ennyiből kicseréltethettük
volna otthon a fityóban a kuplungot.
Felszedtük a parkolóházból Okoskát és
elindultunk nyugatnak egészen Prazeresig a felső úton. Ezt még eddig nem jártuk
be. Most meg lett a csíkom erre is a Google Maps idővonalán.
Itt is találtam sikátort, ami autószélesség
plusz 10-10 centi. Az oldalvédelem Okoskában egyfolytában áááááá-zott. Az egyik
utcában meg kellett állnunk olyan meredekben, hogy a pedálokon szabályosan
álltam. Meg kellett várnunk amíg sánta bácsi hazamegy, mert ő és mi egyszerre
sokak voltunk ennek az utcának. Az utca végén a stoptábla éle látszott csak,
mert a forgalommal szembefordítva, sorompóként funkcionált volna tovább. A
leggázosabb az utca vége volt, mert annyira lefelé állt a kocsi orra, hogy a műszerfalon
az autó szelfijének első része pirosan villogott, jelezve ha továbbmegyek
beletörli az orrát az aszfaltba. Mondhatjátok, hogy ilyenkor „srévizavé” oszt
jóvanazúgy. Nos itt olyan nem volt helyhiány miatt. Azért kiapróztuk magunkat a
helyi lakosság legnagyobb örömére, mert már kezdték a felmentést írni a
gyerekeiknek a holnapi tanítási napra, lévén a kölyök útja a suliba le van
dugózva Nissanilag.
Megnéztük Madalena de Mar-t felülről, majd
alulról is. Tetszetős városka. Itt sokan siklóernyőznek. Gondolkoztam én is egy
tandemen, de nagyobb a tömegem, mint a bátorságom.
Prazeresben megnéztük a múltkori gyászos
Cataplaná-s evés színhelyét, majd felhajtottunk a pályára és hazajöttünk.
Nem volt egy nagy durranás a mai napom, de
volt benne minden. A legmélyebb nyomot a Camara de Lobos-i nyomor hagyta
bennem.
Ma ennyi.
A mai mese roppant rövid lesz.
Elmentem Cristo Rei nézőbe, hogy lássam
javult-e a helyzet, vagy még ótvarabb
lett.
A helyzet nem javult én meg beszóltam Cristo-nak,
hogy ha még ezt sem tudja elintézni, akkor a lottó ötösöm ügyében tök
feleslegesen nevezem miatyámnak.
A kritikámat rosszul tűrte, mert rámeresztett
valami lázzal járó nyavalyát, amitől valószínűleg tegnap szabadított meg
valakit. Örülhetek, hogy nem a sánta volt itt előttem.
Amíg nem hatalmasodott el rajtam a baj, mentem
egy nagyobb kört.
A tengerparton találtam egy ház-vázat, amit a
parti sziklára tapasztott a kivitelező, de sajnos az alap nem bírta a súlyt és
elkezdett leválni a helyéről. Még egy kis idő és az egész begurul a tengerbe.
Megnéztem Machico felett az egyik legszebb
kilátópontot – Machico kilátással jól el van eresztve.
A kilátó táblája egy nagy-nagy kőből
készített könyv, ami nagyon szép, sajnos valami erős és a helyzetével
elégedetlen ember összetörte. Mellékesen valaki azt is ráírta, hogy Helder
szereti Filipát. Remélem van már tizenöt gyerekük, és vettek mindnek egy doboz
festéket.
Egyre szarabbul éreztem magam, gondoltam egy
körrel lemegyek innen és árkon bokron keresztül hazagurulok. Sajnos a láztól
agysejtjeim jelentős része lepihent, a maradék meg azt súgta, hogy ne a főúton
unatkozzak. Sikerült egy olyan útszakaszra behajtanom, ami mindössze autó szélességű
volt. Itt találtam út közepén csatornát javító embereket, szemből mercit, meg
mindent.
Szerintem Cristo Rei tapsolt örömében, amikor
senki sem nézett oda….
Jelenleg haldoklom, igyekszem összeszedni
magam.
Délutántól az ágyat nyomtam, egészen ma hajnalig. A helyzet még mindig nem a legjobb.
Ma se leszek túl hosszú a mesében.
Ha már a dolgok fikázása is rosszul esik,
akkor nagyon beteg vagyok. Azt mondja Gabi, hogy egy sima megfázásom van és azt
lihegem ennyire túl. Nem kizárt.
Mindig kifogjuk a jó szomszédokat.
Tavalyelőtt egy francia pár volt, akiknek a szellemi képességeit meghaladta a
kilincs használata. Nem láttak még tekerhető gömböt kilincsként. Sao Miguelen
az echte portugál rigli kilincs még jobban kifogott volna rajtuk, ott kakálták
volna össze magukat az ajtó külső oldalán mert képtelenek lettek volna
kinyitni.
Mostani szomszédunk valami déli ember spanyol
vagy portugál. Éjjel nem zajongtak. Valószínűleg mélyen aludtak, de reggelire
nyers kókuszból csinálhattak valamit, mert elég zajos kalapálás hallatszott
odaátról.
Mi általában csendben élünk és tekintettel
vagyunk a többi emberre. Maximum az éjszakai őrült hangos horkolás zavarhat
valakit, dehát az ugye ugyanolyan természet hangja mint az óceán dübörgés. A
hangerő is hasonló.
A szomszéd a Fiat Pandáját képtelen volt
besuvasztani Okoska mellé. Hiába ijesztően nagynak tűnik ez a batár. Még a
közelébe sem mertek menni. A Pandát én simán betettem volna oda, de hát nekem
van benne gyakorlatom.
Reggel lementem Funchalba, beraktam az autót
a parkolóházba, és átballagtam a piacon és leültem egy presszóba egy teára.
Gondoltam az segít. Nagy nehezen ki tudtam könyörögni egy kis citromot, de
csúnyán nézett rám az eladó kislány. Én meg csúnyán a citromra amit hozott.
Azt hittem jobban leszek tőle, de miután
kihozta a számlát még szarabbul lettem. Ennyi pénzből megvehettem volna a
korház traumatológia osztályát nővérekkel együtt.
Citrrom, sajna az egyiket kifacsartam, mielőtt lekaphattam volna |
A Mercadó előtti presszó teraszon olyan erős
volt a kipufogógáz szmogja, hogy nem is értettem a többi embert, hogy viselik.
Jöttek jópofa biciglis csoportok, akik kerékpárral látogatják végig a
látnivalókat, bár szerintem ez a legkevésbé egészséges módja a városnézésnek.
Ha valaki felül egy hop on hop off-ra, akkor legalább a nem vesz annyi
lélegzetet. Segway-jal is láttam csoportokat.
A kikötőben három nagy hajó állt.
A parti sétány is egészen normális, de azért
van mibe belekötni. Valamit bohóckodnak még ott, azt hiszem építenek valamit.
Nade. Ha építkezünk, ha nem, akkor sem
teszünk ki oda hat narancssárga toy-toy klozetet. Noooooormális? Kinéz Sztíven
a szállodahajóról és mit lát? Ahogy Hozé rohan kakálni a narancssárga budijába.
Ennyi erőből lehetne nálunk is a Kossuth térre tenni toy-toy kiállítást.
Mondjuk a narancssárga menne hozzá.
A kikötői mólón egy iskolás lánynak öltözött
negyvenes üldögélt és a legősibb mesterséget űzte. Nem szólított le, de készült
rá, de én elszaladtam. Ma már megvágtak a citromos teával. Kétszer meg nem
hagyom magam egy nap…
Készülnek nagyon a választásokra, minden tele plakáttal. Itt is meglepően sokan akarnak munka nélkül boldogulni.
Olyan kómás voltam, hogy
Okoskát a felhajtón hoztam le a parkolóházból.
Nehéz is volt ráfordulni, de hát azért van
benne sikoltozó elektronika, hogy meg tudjam csinálni. Szóval a felhajtó azt
jelenti, ahol felfelé jönnek az emeletre. Jöttek is volna, de hát én mutattam,
hogy megállni nem fogok, én vagyok a Turista!
Szégyelltem magam, úgyhogy megnéztem még a
kikötő és a Cristo Rei közötti parti utcákat, és hazafelé vettem az irányt.
Délre erősebb lett az éhségem, mint a
rosszullétem.
Úgy döntöttünk hogy ebéd ügyben az intézünk
valamit, hiszen jelenleg mi vagyunk az igazi belesek Madeirán. Azt találtuk ki,
hogy Camacha felett van az erdőben van egy olyan étterem aminek a képei elég
kívánatosak a Google-n. Egy dolgot
hagytunk ki a számításból, mégpedig azt, hogy megnézzük a nyitva tartást. Így
hát autóztunk 20 km-t azért, találjunk egy bezárt éttermet. (Abrigo do Pastor
Restaurante)
A másodlagos étterem természetesen még plusz
20 km-re van teljesen a sziget északi oldalán, de mi szeretünk autózni. Még
mindig az első tank gázolajat égetjük és azt mondja Okoska, hogy még bátran
mehetek 250 km-t.
Az étterem neve „Casa de Chá do Faial”, ami
szabadfordításban nekem azt jelenti, hogy a „Ház a csában, Faial mellett”.
Egyébként puccos hely, óriási befogadó
képességgel. A buszos csoportokra vannak igazán berendezkedve. A klotyesz
akkora mint a mi házunk otthon. A piszoár a férfiben akkora, mint az otthoni
forgó székem. Még bébi pelenkázó is van.
Az étteremben ült egy magyar házaspár is. Elég
sokan vagyunk itt magyarból.
Itt mérhetetlenül rázott a hideg, hogy ki
kellett üljek a napra melegedni egy kicsit.
Rendeltünk.
Gabi kapott egy egy alacsony költségű
espetadat egy olyan nyárson, mint egy dobverő, amivel a kisdobosok szoktak örsi
óra előtt dobolni. Mivel rágós volt, így kénytelen volt egyben lenyelni, amit
levágott. Én kértem egy trópusi salátát, mert a húst képtelen lettem volna
megenni. Ugyan ki gondolta volna, hogy a sárgarépa trópusi növény? De itt trópusi
a paradicsom is a lilahagyma is és a saláta is. Volt a tálon nyomokban ananász,
dinnye, szőlő meg volt benne kivi hatod része, meg ismeretlen sárga gyümölcs
valószeg mangó. Megettem a gyümölcsöket a többit visszaküldtem a nyulaknak.
A kiszolgálás kifejezetten lassú volt, A
kávéért már be kellett menni, hogy egyáltalán kérhessünk.
A borravaló elmaradt, adtam egy eurót.
Snóblizzanak vele. Szar kiszolgálás, szar kaja, szar borravaló.
Ja három euró egy kapuccinó. Az az egy dolog
nem volt rossz. Annak meg az árát kúrták el.
Ide nem jövök vissza soha.
Mára ennyi a sirám.
2017.09.27
Ma arra ébredtünk, hogy a felhőben vagyunk. A
ház 670 méteren van a tenger felett.
Ezt hívják fos időnek.
Úgy döntöttem, hogy ma Funchal-t nézegetek,
feltöltöm a hűtőnket és Okoska tankját, aztán meg majd meglátom visszajön-e a
lázam és mi lesz délután. Ez a lapos terv nem sok élményt jósolt, de a valóság
annyira rácáfolt, hogy most van mit írnom nektek.
Bonyolult autókkal eddig pont annyi dolgom
volt, mint Sandra Bullock-kal. Mondjuk az utóbbit legalább tudom hol kellene
megfogdosni.
Az első számú rejtély a tankoláshoz az volt,
hogy miképpen tudok a tanksapkához hozzáférni. Sajna a tankot takaró ajtó nem
nyílt a többi ajtóval. De nem volt a „megnyomom a lemezt és kinyílik az ajtó” élményem sem. Elkezdtem
olvasni a Nissan kezelési utasítást, de sajna erről egy sort sem találtam,
gondolom azért, mert olyan nyilvánvaló, hogy az az agyhalott aki nem tudja
megtankolni a kocsiját az ne is vezessen. Gondoltam lesz ami lesz elkezdem
balról jobbra megnyomni az összes lehetséges gombot, amire nincs kerék,
ventilátor vagy egyéb érthető dolog rajzolva. Ennek örömére megtudtam, hogy az
egész autó teteje üvegből van, és ha kedvem tartja, akkor mutogathatom az
emeletes buszos (bal)sorstársaknak, hogy még egy kanyit sem kopaszodom. Minden
gombot félve nyomtam meg tartva attól hogy a műszerfal alól előugrik egy japcsi
művagina és kihasználja retardált állapotomat.
Nos nem forszírozom tovább a dolgot, japcsi
izé nem jött, tanksapka ajtó is maradt bezárkózva. Annál nagyobb gyalázatot
elképzelni sem tudtam, hogy lemegyek a Sixt-hez érdeklődni az itatás módjáról,
így hát felhívtam a család autóügyi szakértőjét. Tíz perc helyzetelemzés után
szakértőnk kérdezte van e motorháztető nyitóm valahol? Nabazz, erre nem is
gondoltam. Azt hittem a japcsik a motorháztetőt még a gyárban lehegesztik, mert
azt soha többé nem kell kinyitni. Kerestem ott ahol minden autóban el van
dugva, a bal első kerékdob mellett. Volt mellette egy benzinkút ikonos kallantyú
is….
A szállásról ott ereszkedtem le a városba,
amit a legjobban sújtott a tavalyi tűzvész. Azokon az utcákon mentem le,
amikről olyan videók voltak feltéve, amin látszott, ahogy ég a hátsó kertjük.
Ezekben az utcákban mindenhol új aszfalt
volt, új villanyoszlopok és új kábelezés. A természet romokban van, de a házak
között nem láttam helyreállítatlant. A katasztrófa csak abból volt látható,
hogy a házak környezete gondozatlan. Látható, hogy az élet megy tovább.
Madeirán nagyon kevés út(szél)karbantartó
munkást láttam az elmúlt héten, meg úgy általánosságban minden sokkal
gondozatlanabbnak tűnik. Nem kizárt, hogy ez a szeptembernek tudható be, mert
minden el van száradva.
Nem részletezem, hogy lefelé milyen meredek
volt az utca és milyen keskeny. Azt se mondom el, hogy busszal is találkoztam,
ami jött felfelé szemből. Azt viszont elmondom, hogy az európai szokásoktól
eltérően a felfelé jövőnek elsőbbsége van, függetlenül attól, hogy neki kell
használnia a te sávodat. Ez nem tudom, hogy kőbe van-e vésve, mindenesetre ne
csodálkozzatok ha a felfelé jövő jármű nem áll meg.
A fénykürt használata egészségtelen. Tuti
mást jelent, mint nálunk, mert akire rávillantasz, az azonnal lefagy. Tiszta
vámpírölő videojáték, mész lefelé a cikkcakkoson - vadul villogsz és mindenki
megáll.
A madeiransoknak, de lehet hogy a
portugáloknak még vannak ezen kívül is olyan szabályaik amit nem kürtölnek
világgá.
Ilyen a százeurós törvény.
Ha nem 50 euró feletti a számlád végösszege
és százassal fizetsz úgy néznek rád, mint aki most jött a Star Trekből.
A benzinkútnál az itatás után 41-re fizettem
százassal. A shop hapsi úgy nézett rám, mint aki eltankolta a 47-es busz elöl
az összes gázolajat. Karattyolt portugálul, szánalmas tátogásom figyelmen kívül
hagyva. Kurvára nem értettem mi a baja, próbáltam mekegni a „big mani?”
kérdést, de csak mondta a magáét. Látta, hogy kidagadnak az erek a nyakamon és
hátranyúlok a kabátom alá, amikor is mintha elvágták volna - el kussolt. Elő
akartam szedni neki egy magyar húszezrest, hogy lásson már végre nullákat
rendes számban, hadd higgye, hogy egy Rockefeller unoka áll a szánalmas
shopjában.
Végül visszaültem Okoskába és egyetlen jól
irányzott bökéssel lenulláztam a napi kilométer számlálóját, pont úgy mintha
ebből diplomáztam volna Tokyo-ban. Pedig a tudásom nem több mint egy órás.
Magas vérnyomással mentem a városban annyi
mellékutcát, amennyitől le tudtam higgadni.
A hegyről lefelé vezető két sávos úton
sebességet mértek.
A rapidán is keményen megnyesték a sebesség
határokat, alig pár helyen lehet menni százzal, sok helyen pedig bevezették a
hatvanas !!! korlátozást. Így is folyik a turisták lealázása, mert bizony
folyik a tökölés. A helyieknek egyszerű, mert máshogy működik az agyuk. Nekünk
egyszerű embereknek van az előre-hátra, meg a jobbra-balra. A helyieknek meg
van még hozzá a fel-le pluszban.
A felhajtósáv nélküli besorolás nem egyszerű,
pláne hogy a besorolást nem segítik a pályán haladók. Nem hogy nem vonulnak
beljebb, még záróvonal is tiltja a felhajtóknál a sávváltást. Meglehetősen
zavaró a sok kiegészítő táblával ellátott sebességkorlátozó tábla. Ezeket a
lehajtóknál helyezik el és a kihajtás sebességét korlátozzák. Ne próbáljátok
meg a korlátozott maximummal a kihajtást! Nem fog sikerülni, ott fogtok
lökhárítót cserélni szalagkorlátra.
Mai utam utolsó előtti állomása a 11-es
kapunál levő Continente volt.
Lázas megfázásomra teát, citromlevet és
krémlevest kívántam venni. A teafűvel nem is volt gond, mert volt egy húsz
méteres polcsor tele teával, gondolom azért, hogy a híg fosig be legyen nyalva
az angol turistáknak. Megkerestem a legolcsóbb Lipton törmelékteát, mert nem
lényeg az íze, úgyis hordozóként használom csak, mert ki az a hülye aki forró
citromlevet iszik önmagában?
Na a citromlé az már fogas kérdés. Azt sehol
sem találtam. Négyszer végig gyalogoltam mindent, de itt az nem volt.
Megkérdezni nem mertem, mert lehet hogy a citromot kicsavarni az valami
eszeveszett perverzió ebben az országban. Soha nem lehet tudni. Erre utalt a
tegnapi presszós csaj viselkedése is, aki nagyon furcsán nézett, amikor a
teához kértem citromot.
Úgyhogy kussoltam és keresgéltem. Találtam
eredeti citromot, de tanulva a tegnapiból nem akartam feleslegesen pénzt
kidobni egy olyan gyümölcsre, aminek a héj vastagsága vetekszik egy targonca
gumiabroncséval. Nyomkodtam a sárga golyókat, de tök olyan volt az állaguk
mintha most szüretelték volna le egy snooker terem összes asztaláról a sárga
golyókat. Most van teám citromlé nélkül. Feldughatom.
Levespor. Krémlevest kerestem, mert az jól
űzi a gonoszt. Ha a megfázás nem is múlik tőle, akkor is lehet jó nagyot fosni
tőle, a szervezetet meg az is „tiszticcsa”. Valahol csak el kell mennie a
baciknak.
A krémleves akkor jó ha van hozzá Bake Rolls.
Na ez volt a második dolog amit nem mertem
megkérdezni. Nem is tudtam, hogy kezdenék hozzá. Jónapot! Kérek száraz kenyér
karikákat a közepükön lyukkal! Kész. Tuti dutyi.
Vettem egy csomó mindenfélét reménykedve,
hogy meg van egy ötvenes, mert bizony meg akartam szabadulni az utolsó száz
eurósomtól. Akik aggódnak, hogy még sok napom van hátra Madeirán azoknak
megsúgom hogy ötvenesből van még kábé fél kiló.
Kipakoltam az pénztár szalagra. A pénztárosnő
undorodva mért végig.
Nem tudom utálatát mivel vívtam ki. Reggel
nem borotválkoztam ugyan, de ettől még nem hasonlítottam Rumcájszra a rablóra.
Lehet, hogy a hozott nylon zacskóim ba.ták fel benne az agyat. Nem tudtam a dolgot
hova tenni. Lenéztem a gatyámra, hogy fel van-e húzva a zippzár nem lóg-e ki a
bivalybégetőm. Beszagoltam a hónom alá, oldszpájsz kókuszillat.
Beszkennelte a cuccost, nyekeregte az árat
portugálul. Adtam százast.
Úgy fogta meg, mintha az alsómat adtam volna
neki krémleves után két órával. Szöszmékelt, telefonált. Mondom kész, végem.
Minnyá itt hasalok a kövön, kezeimmel a tarkómon, lábammal terpeszben,
pucsítva, mint egy prosztata vizsgálatos, lévén dinnye hasammal a síkban fekvés
nem kivitelezhető. Látom, hogy jön a biztonsági őr. Rólam elkezdett dőlni a
víz, éreztem, hogy megkezdtem a vöröseltolódást. Ezek, nem éppen az ártatlan
kinézet ismérvei.
Aztán végül a biztonsági őr nem hozzám jött.
Jött helyette egy kislány és hozott két zacskó aprót és egy halom öt euróst.
Ezt elcserélte nemszimpi banyával, aki ezután nekem visszaadott egy csomó
ötvencentest és tizenegy darab öteuróst. Megobrigádóztam és mosolyogva kívántam
neki magyarul hogy lazuljon meg az összes foga. És a férjének is.
A pince garázsban másfél helyet foglaltam el,
ugyanis ma laza is vagyok nem csak béna. A pince kong az ürességtől. a szinten
van még harminc üres hely. Jön Merdzsó men és kiszúrja azt, hogy az én autóm és
a szomszéd között van egy fél hely. Látom, hogy rákészül, hogy beszuszakolja a
kocsiját mellém. Néztem, mint a moziban mert baromira nem értettem. Azért akar
mellém állni mert a mi kocsijaink már olyan okosak, hogy amíg fenn vagyunk
vásárolni, addig megosztják a tapasztalataikat, vagy pletyiznek egy kicsit,
hogy milyen büdös a Suzuki hátsója?
Hogy megelőzzem ezt a dolgot kinyitottam elé
a hátsó ajtót és elkezdtem pakolni. Ezzel kasztráltam azt a helyet, amit ő
kinézett. Ma nem vagyok fogékony más emberek gondolataira. Megvártam, amíg
átcsikorog egy másik helyre. Így már csak huszonkilenc és fél hely maradt
üresen.
Bepattantam és usgyi haza mielőtt Gabi
fagyija átmegy krémlevesbe. Az utcánkban szembetaláltam magam egy sárga
busszal, ami iszonyatos sebességgel közeledett. Én már a padkahelyettesítő árok
szélén gurultam a fele futóval, Okoska meg teli torokból ááááááá-zott. Én is
elkezdtem ordítani, mert a busz közben mellém ért és vártam a csattanást, ahogy
Okoska bébi-elefánt-fül méretű visszapillantója az enyészeté lesz.
Ha Okoska olyan nagyon-nagyon okos lenne,
akkor legalább ilyenkor behúzhatná. Mennyivel trendibb a villanykapcsolgatás és
a tanksapka fogva tartás, mint a vészhelyzeti tükörbehúzás?
Nem az életem pergett le azon a filmen, amit
lassítva láttam ezekben a pillanatokban, mert azért mégiscsak egy tetves
tükörről lett volna szó csak. A lassított filmfelvételen Paolot a buszvezetőt láttam,
ahogy mind a harminckét fehér fogával vigyorog rám a makulátlanul kivasalt
fehér ingében.
Madeira az adrenalin hazája. Spec az enyém
fogy.
Utóirat.
Ne menjetek vásárolni százassal!
Ne menjetek vásárolni szemüveg nélkül!
Ne vegyetek halkrémlevest félvakon!
Máma ennyi :)
2017.09.28
Reggel kilenckor felfedeztem, hogy megfordult
a szélirány, jobban mondva a szélcsend irány, mert a levegő meg se rezzent.
Gyorsan ránéztem a FlightRadar-ra. hogy a reptérre melyik irányból szállnak le
a gépek. Reményem beigazolódott, északról tök egyenesen jöttek be.
Villámgyors öltözést követően mentem ezerrel Machico-ba
a Pico do Facho kilátópontra. Ez az a hegy, ami mellett olyan közel jönnek be a
gépek, ha ez a leszállási irány. Első Madeirámon én is rémülettel néztem a gépből
ezt a sziklafalat az ablakon keresztül.
Kívülről nézve azért eléggé más a helyzet, a
gépek elég messze vannak. Álmaimban, amikor kitaláltam, hogy ezt egyszer
megnézem, akkor sokkal közelebbinek gondoltam az elhaladásukat. Mindenesetre
megérte a kilátó látogatását erre az időpontra összehozni.
Csodálatos látvány, ahogy ezek a gépek szép
lassan ereszkednek a reptér felé, hozva újabb másfélszáz vélhetően boldog és
izgatott embert ide a szépségek szigetére.
A reggeli aránylag korai időponthoz képest
sok ember jött ide fel. Rendőrök is jártak itt, akik később a felvezető úton
parkoltak, ki tudja miért.
A mai programunk célja Boaventura. Itt
átadtak egy régi alagutat, amit még kézzel vájtak ki az ős-madeiransok. Ezt
akartam megnézni, meg az újat, amit pedig most fúrtak meg Ponta Delgada
irányába. Az sem volt mellékes, hogy itt található a nagyon jó kilátással
megáldott Restaurante São Cristóvão, ahol nem mellékesen jó a kaja is. Persze
csak akkor, ha nem csontokat rendel az ember, mint én tavaly.
Az oda út unalmas lenne a rapidán, így
beleszőttem a „Miradouro da Boca dos Namorados” pontot. Ez Camara do Lobos
felett van egész magasan a lakott területek felett. Rálátást biztosít az Apácák
völgyére egy egészen érdekes irányból. Nagyon kevesen jönnek fel ide, kevesen
ismerik és nem egyszerű a megközelítése.
A felvezető út már lenn a városban átmegy
olyan meredekbe, amibe még a szemed is belefárad, ha benézel. Az út felfelé
dübörgés közben egyre keskenyebb és egyre kanyargósabb. Azt, hogy nem
teljesíthetetlen a küldetés abból láthatod, hogy rengeteg kocsi van az utcában,
sőt még teherautó is áll egyes porták előtt.
Aztán elfogynak a házak, marad a kacska és a
ringó, meg a sok ima, hogy ne jöjjön senki szemből lefelé. Összességében megéri
feljönni, a kapott látvány megéri.
Lefelé jövet lehet használni egy másik
aszfalt utat, hogy ne kelljen a saját kipufogógáz ködödben visszafulladozni. Ez
az út már elválasztó sávval felfestett, de a szélessége egy autónyi. Teljesen
olyan, mintha egy kerékpár úton hajtanál.
Az egyik kanyarban hirtelen eléd bukkan egy betongyár,
az udvarában egy csomó háromtengelyes mixerkocsival. Nem kell nagy zseninek
lenni ahhoz, hogy rájöjjél, hogy ezek az autók valahol idejönnek, és valahol el
is mennek. Az egyetlen aszfaltozott út pedig az a „bicikliút” amin te állsz és ahonnan
éppen bámulod a nagy teherautókat.
Innentől lefelé kicsit szótlanabbul veszi az
ember a kanyarokat. Lehet reménykedni, hogy ma senki nem aludt el és már
mindenki felment az első adag betonért. Pár perccel később az út szélesedik, a
környezet lakottá válik.
A lakottá válás itt nagyon elüt attól, amit
szeretünk látni.
Itt a mérhetetlen szegénység, a pusztulás és
az igénytelenség a három gazda. Sok az elhagyott ház, köztük olyanok is, amin
még fenn a tető és többnyire vannak nyílászárói is. Sok olyan házat lát az
ember, amiről csak azért tudjuk, hogy lakik benne valaki, mert ruhák száradnak az
udvarán, de egyébként minden tele hulladékokkal a rossz autótól kezdve a
mindenféle építési törmelék kupacokig. Láthat az ember az út szélére rakott 20
lábas konténert, amit mindenféle hullámlemezzel próbáltak alapterületileg
élhető lakásnak átalakítani.
Egymás mellett van a csodás kilátás és az
emberi sorsok kilátástalansága.
Megálltunk fotózni, az egyik házból rögtön
kiszúrtak.
Láttuk, hogy ketten is figyelnek. A ház maga
érdekes, mert a mellette elhaladó út ott vesz egy „S” kanyart, így az emeleten
az asztalánál ülő ember tulajdonképpen az út középvonalában üldögél. A lefelé
jövő jármű vezetője pont egy magasságban van az emeleten üldögélővel és felé
haladva még mielőtt kezet foghatnának egy hirtelen cikkcakkal kikerüli őt,
olyan vidámparki szellemvasutas stílusban.
A szemlélő ember párja valamit főzhetett,
mert a komposztot – a fene tudja mi lehetett – egyszerű mozdulattal kihajította
az ablakon, a mellette elhaladó aszfalt útra. Az egész vízió olyan Pasolini
stílusú Canterbury mesék-ből emlékezetes bili ürítős flash volt.
Az emberek úgy jönnek ide Madeirára, hogy a
szépséget szeretnék látni, nem a valóságot. Akinek csak az előbbi a fontos az
ne jöjjön le a turisták területeiről - a Google Maps vékony fehér útvonalakat
kerülje - amennyiben teheti.
Az ilyen szegények lakta területeken is talál
az ember olyan csodálatos kilátásokat, amik felejthetetlenek, de a helyiek
szerencsétlensége nyomot hagy ezeken a képeken. Madeirán olyan mennyiségben van
ezen felül szép kilátás és boldogság együtt, hogy meg lehet lenni az ilyen
plusz kitérők nélkül is.
Visszafelé a rapida irányába találkoztunk
hegynek busszal, olyan helyen, ami valami elképzelhetetlenül bizarr. Jön lefelé
(felfelé) az út a hegygerincen – pont az élén. A két oldalán egy-egy sor
szakadékok szélére tapasztott házzal és valami elképesztő kilátással.
Eszméletlen lehet reggel egy bögre kávéval
kinézni az ablakon az alattuk elterülő tájra.
És eszméletlen lehet délben jönni felfelé
kocsi nélkül az úton, kézben hozva öt-hat continente zacskót, hazacipelendő a
másnapi kávét és kaját.
Ezen a délelőttön olyan utakon jártunk, ahová
ezer turistából talán egy téved. Lehet látni az emberekről amikor benéznek a
kocsiba. Tuti nekem se tetszene, ha otthon a sárkunyhó előtt megállna a
turistabusz és néznének engem mint kuriózumot, amint kinyúlt mackóalsóban,
izomtrikóban, borotválatlanul szedem a kutyagumit egy mocskos diszperzites
vödörbe…
Átgurultunk Sao Vicentébe, mert innen indul
az új alagút.
Itt volt még egy jó pár mellékút, amelyikre
még nem volt vonalam a google mopszon, így cikáztunk rajta mindenfelé. Akinek
tetszett a háza vagy a kilátása azt jól lefotóztuk.
Az új alagutat viszont beszoptam. Találtam új
dolgokat, de valami nagy zavar van ott a mátrixban. Szerintem a térképeken
rosszul vannak feltüntetve a körforgalmak és az abból induló alagutak, vagy én
kanyarogtam rosszul. A választottból nem oda jutottam ahová akartam. Mire
hármat számoltam, addigra már kinn gurultam a tengerparti öreg úton Ponta
Delgada felett.
Madeira kapott ajándékba egy millió tonna
aszfaltot valakitől, mert sok helyen új aszfalt utak vannak, nem foltozgatnak,
hanem új felületet húznak rá. Ez a parti út nem olyan szerencsés. Mi sem, mert majdnem széthullottunk, mire átértünk az
étteremhez.
Ismételném, hogy ez egy jó etető! (Restaurante
São Cristóvão - Boaventura)
Hazakanyargásnál láttam az előbb eltévesztett
alagút kijáratát, de mondtam Gabinak előbb megnézünk egy másikat. A másik olyan
messze volt, hogy nem volt kedvem Boaventurába visszakanyarogni, maradt a majd
legközelebbre.
Innen keleti irányban visszaverekedni
magunkat a fővárosba nem egyszerű feladat. Amikor az ember már nem találja
szórakoztatónak a hegyoldalban kanyargást, akkor szeretne minél előbb a végére
jutni a dolognak. Ennek több akadálya van. Az egyik a saját vezetéstechnikai
korlátozottságunk, a másik a technikánk korlátai, a harmadik pedig ami a
legbosszantóbb az előttünk haladó balfasz turistatesó. Hajlandóak vagyunk
elfelejteni, hogy néhány napja mi is így kezdtük. Sőt délelőtt még mi is lassan
mentünk, hogy le tudjuk fényképezni az összes növény összes virágját, valamint
legyen egy komplett portfoliónk a közeljövőben megírandó „Madeira méhei név
szerint” kötethez.
A Boaventura – Sao Jorge cikkcakk ezer év.
Amikor végre kiér az ember a gyorsforgalmi keleti körére, akkor fellélegezhet.
Persze csak akkor, ha a sor elején nem Jürgen megy tiroli rövidgatyában egy
Mazda Jódli típusú szarral - ötvennel. Mögötte meg libasorban meg még vagy tíz
elsőáldozó.
Tudom nagy a pofám, mert viszonylag bivaly az
autóm, nem is elsőnek áldozok, nade az ötvennel a lejtőn egy három méter széles
sávban egy kicsit kevés. Az ennél lassabb az már a tolatás.
Amikor lett annyi belátható egyenes az
alagútban ahol kilőhettem ott adtam az erotikának.
Ilyenkor sok izgi dolog van. Először is nem nagyon szoktunk alagútban előzni lévén itthon olyanunk alig, így elég szokatlan a környezet.
Ilyenkor sok izgi dolog van. Először is nem nagyon szoktunk alagútban előzni lévén itthon olyanunk alig, így elég szokatlan a környezet.
A melletted leelőzött sor össze van állva,
mint egy tehervonat, mert előzni ugyan senki nem akart eddig, de a másikat
seggbedugni azt nagyon, ezért két kocsi között van maximum három méter hely.
Így ha jön valaki szemből és nincs elég hely ahhoz, hogy a teljes sort megelőzd,
akkor az öt méteres autódat egy három méteres helyre kell betenni.
Nem kell nagy matekzseni legyél ahhoz, hogy
kiszámold, hogy a hiányzó két métert nem igazán te szeretnéd beleadni a
közösbe.
A másik frusztráló tényező az, hogy amikor az
előzést megkezded egy olyan autóval, aminek a hátuljára ki van plakátozva, hogy
külföldi vagy, akkor arra a mögötted jövő félig „rakott” szippantós kocsi vezetője
nem igen van felkészülve. Nem nagyon számít rá, hogy egyszer csak megszáll a
démon kivágod az irányjelzőt és azonnal elkezdesz előzni.
A hegyi szarszállítás bivalyerős teherautó
motort kíván. Ha nincs a jármű tele, akkor az nagyon tud menni.
Így utólag csak vigyorgok a dolgon, mert a
stressz elült, de elképzelem a Jürgen vezette sorban ülőket, ahogy nézik és
hallják, amint elviharzok mellettük a hátam mögött egy méterrel dübörgő
kulatartállyal. Tapostam neki rendesen, gyorsultam is, de mögöttem az izomgép
nem akart lemaradni. Gondolom ő is tudta, hogy ha abba a sorba idő előtt vissza kell
sorolnia, akkor ott nem a vér az, ami fog folyni.
A nap végére a pontot a rapida későbbi részén
egy hangos koppanás tette.
Ezt a hangot ismerem az 51-es útról. Ott
folyik a kavicsszállítás nagyban. Ebből ered az, hogy az úton sok lehullott
kavics van, amit szeretnek más autók kilőni. Jellegzetes kavics kontra szélvédő
hang volt.
A rapidán nincsenek magas sziklafalak,
ahonnan rádomlik a fél hegy, ez itt csak kocsi alól jöhetett. Már kezdtem
siratni a hetven eurós sixtes plusz bizti meg nem kötését, és kezdtem keresni a
hibát az üvegen, mire Gabi mondja: ez itt füstöl….
Nemá.
Nézem, ahogy mutatja a szivargyújtóba dugott
HAMA típusú usb átalakítómat, amint éppen füstként távozik belőle az életerő. A
rapida kanyarog, emelkedik-lejt, száznál nincs sok idő kigondolni, hogy mi a
teendő, de hipp-hopp kirántottam a córeszt a lyukából. Hosszan kézben tartani
nem volt kedvem, lévén, ami füstöl az ritkán hideg. Reménykedtem, hogy a töltő a
mennybemenetelekor nem ejakuált bele a telefonomba és a routerembe egy 12
voltos fröcsit.
Ma már tudom, hogy az eszközeim épek. Majd
reggel megnézem okoska lyuka teli van e még villannyal, vagy elszállt a
biztije. Van még neki a könyöklőben is egy szivargyújtója.
Annak örülök, hogy nem egy parkolóban szállt
el a dolog, amíg kajáltunk. Desszertnek nem egészséges egy kiégett autót
nézegetni.
Apropó. Ha leég az autó, amin full biztosítás
van, de a full nem tartalmazza a gumik és a szélvédők biztosítását, akkor ugye ésszerűbb,
ha a kocsi reménytelen oltása helyett azonnal a kerekeket kezdem el menteni?
Ma reggelire ennyi.
2017.09.29 – 2017.09.30
Reggel megmutattam Gabinak, mire jó a
tetőablak az autón.
Egy hirtelen balrával befordultam egy olyan
utcába, amin elég sokan zúdulnak le reggelente a városba. Ezen a tetőablakon
keresztül lehet azt a helyet nézni ahová igyekszel, persze csak azután, ha az
aktuális zuhanás befejeződik. Láthatod a kikötőt és a hajókat. A hajók jó
viszonyítási pontok, az esetek majdnem száz százalékában vízszintesek.
A helyieknek nem lehet könnyű élete, amikor
olyan problémákkal szembesülnek, hogy a gyerek nem „küldhető” el az iskolába,
hanem kénytelenek elkísérni. Egy olyan utcában, ahol nem létezik a járda és
nincs sebesség korlátozás, ott bizony a bejárati ajtó túloldalán pofon
magasságban ötvennel mennek el a visszapillantó tükrök. Nem mindenki a saját
barna csíkján csúszik le, mint én és a sorstársaim, akik elhagyták a
biztonságos utakat.
Senkit ne tévesszen meg, ha buszmegállót lát
az utcában!
Ezeknek a busz sofőröknek eszméletlen
gyakorlatuk van, és szerintem az ő térképük nem méterekről hanem centikről
szól. Vannak olyan kereszteződések, ahol a busznak kizárólag egyetlen tíz-húsz
centi plusszal megáldott startablaka van. Innen indulva a manővert be tudja
fejezni, ha meg kilóg belőle, akkor benne lesz az aznapi újságban.
Megnéztük a városban a Savoy-t alulról. Csak
hét emelet látszik belőle lentről. Azokból az apartman házakból is, akiknek
eddig tengeri kilátásuk volt. Ezután majd akkor lesz tengeri kilátás, ha a
Savoyban mindkét oldalon egyszerre szellőztetnek. Elég szar ügy lehet, amikor
van egy fasza kecód, és reggel arra ébredsz, hogy építeni fognak közéd és a
kilátásaid közé egy beton hegyet. És persze ezt a hírt mindenki tudja, így a
potenciális vevőid száma ugyanolyan sebességgel esik le nullára, mint a vagyonokért
megvett apartmanod értéke.
A Savoy irdatlan nagy.
Átmentünk Sao Vicentébe, mert a tegnapi
alagút felfedezős napom lezáratlan maradt.
A három kilométeres Encumeada alagútba
csodálatos napsütésből hajtottunk be. Túlsó végén szakad az eső.
Kanyarogtunk olyan mellékutcákon, ahová még
nem karcoltunk csíkot. Néztük az embereket, akiknek ez a csodás hely az
otthonuk. Megvitattuk, hogy amit mi látunk ebből az egy fényes feszin. Sok-sok
embert látunk hazafelé menni gyalog az autóbusz megállóból. Cipelik a nagy
cekkereiket és ők biztosan nem látják olyan fényesnek a saját helyzetüket.
Ha nekem itt Sao Vicentében szükségem van egy
új cipőre és nincs kocsim, akkor az bizony egy teljes napot megkíván. Itt nincs
cipőbolt, lehet menni Funchalba. De lehet ez bármi más, nem pont cipő.
Lementünk a szokott cukrászdánkba.
„Szokott”. Jó nagyképű duma. Az eddig egész
normális cuki, megkezdte a leépülést, mára egy helyi presszó inkább.
A süti se fogy annyira. Gondolom ezt abból,
hogy a franciakrémes, amit ettem képtelen volt a villás nyaszatolás hatására
kettéválni, lévén a tésztája átvette a krémtől a nedvességet. A fűrészelés és
nyomorgatás eredményeképpen a franciakrémesem átalakult egy gigantikus tizenöt
dekás masszagömbbé a villám végén. Úgy nézett ki mint egy fémpálcás óriás Kojak
nyalóka. Az arcba tolás ilyen mérettel lehetetlen. Hiába nagy a pofám, azért
ekkora mégsem. Így röhögve kentük magunkat ragacsosra. Öt perc múlva már a fél
kilós kapuccinós pohár is simán ott maradt az arcunkon, elengedett kézzel
tudtunk inni belőle.
Közben nézegettük az embereket.
Jött vasalt inges BMW-s. A jól szituált
úriembernek szerintem tök mindegy lett volna milyen autóba ül be, látszott
rajta az osztálya ahová tartozik. Jött poló trikós lazafiú BMW-s srác is, aki
az autója nélkül egy rozsdás szöget sem ért volna. Próbáltuk kitalálni milyen
lehet az életük. Ültünk ott ragacsosan és irigyek voltunk.
A parton megállt egy háromtengelyes baromira
narancssárga és baromira nagy teherautó. A sofőr kiszállt és autó bezárósdiba
kezdett. Ott rohangált a géphegy körül és kulcsozta be az ajtókat. Gondolkodóba
estem vajon mi motiválja, hogy ennyire védi ezt a gépet? Ellopják a
narancssárga böszmeségét és elvegyülnek vele a tömegben? Én meg ott hagytam
Okoskát nyitva a parkolóban…
Miután kicuppogtuk magunkat sütizésből,
elmentünk új alagút keresőbe.
Sao Vicente két körforgalmából induló
alagútrengeteg a Google Mopszon nincs rendesen kirajzolva. Keringtem
körbe-körbe majd fél órát, de a Ponta Delgadai nagy újdonságot nem találtam
sehol. Azért mert nincs kész. Ponta Delgada és Boaventura között megtaláltam
egy részét, ami jó hogy elkészült, de a nagyobbik és fontosabbik még furkászás
alatt van. Tehát az átadások és a látványos ceremóniák itt is divatosak.
Megálltunk egy nevetlen kilátó pontnál, amit
el is neveztünk „sárgaházas kilátó”-nak. Sárga házban, sárga trikós kopasz
ember telefonált. A kopasz embernek a házából olyan kilátása van, amitől mi is
sárgák lettünk. Amikor kijön sárgaember telózni, akkor láthat óceánt, városkát,
vad hegyeket és két hülyét, aki éppen őt nézi.
A sárgaházas kilátó környéke tele elhagyott
házakkal. Az összesből ugyanezt a kilátást láthatná az aki ide kötözik. Miért
üresek?
Seixalnak vettük az irányt, ahol a „Buta Emberek
Boltjá”-ban vettünk még egy halom bóvlit az otthoniaknak. Szerintem rendkívül
trendi egy szekérre való szarságot hazavinni innen az otthoniaknak, hadd legyen
az ő kecójuk is olyan, mint ha egy ószeres lenne az albérlőjük. Az átadáskor
meg olyan jó bárgyún mosolyogni a másikra és „jajjde”-ket hazudozni.
Na de majd én.
„Helló. Hoztam neked egy halom szart, nézd
meg, aztán kidobhatod a kukába. Jelentős eurómennyiséggel támogattam a helyi
lakosságot, úgyhogy ne problémázz azon hogy emiatt a sok baromság miatt
leszakadt a harmincötezres Samsonite-om füle, a kezem is megfájdult, meg ki
kellett dobnom a kedvenc könyvemet is hogy beférjen ez az ótvar…
Na mindegy örüjjé! És ha mész majd Izlandra,
akkor viszonzásként ne felejts hozni nekem egy palack vulkanikus termálvizet!
Szeretném érezni milyen meleg…”
TOP tábla :) |
Folyómeder építés Seixal közelében |
Seixalnal átadtak a régi tengerparti útból
egy szakaszt.
Természetesen az átadásnal volt nagy
csindaratta. Kőkemény kétszázötven méter!
Nem fáradtam el mire bejártam.
Útközben rengeteg elhagyott házat láttunk.
Rengeteg a félkész ház-váz.
Végeláthatatlan számban vannak eladó házak, de
van komplett többszintes szálloda is eladó.
Szemmel látható a gazdasági visszaesés.
Kíváncsi lennék hogy mit dumálnak itt most,
mert dúl a választási kampány: Madeira jobban teljesít?
Nem úgy tűnik.
Lesznek akik megköveznek, de bevállalom, hogy
Porto Moniz előtt másfél kilométerrel csűrtem egy balost és felmentem Ribeira
da Janela irányába.
Szóval ott voltam az észak fővárosa mellett
és úgy elkerültem, mint általánosban a szolfézst. Az a város nekem nem jön be, így
nem keresem a társaságát. Messziről nézni frankó, de ott lenni nem volt az
élvezetek csúcsa.
Ribikén hegymenetben satuféket nyomtam egy
presszó – közért – gazdabolt komplexumnál. A hely lehet a település kulturális
központja is, de az is lehet, hogy ez a közétkeztetési centrum is. Éljen a
többfunkciós kihasználtság.
Az egész kóceráj állt kábé öt helységből,
beleértve a két klotyeszt is. A levegőben valami nehéz szag terjengett, ami
engem a túl sokáig főzött sárgaborsó főzelékre emlékeztetett. Kértem a pultos
mamától két kapuccinót és bíztam benne, hogy az előző hetven évben csak járt
szakmai továbbképzésre, talán tudja mi az.
Szokásos portugál módon főzött egy bivaly
kávét, majd hét és fél csepp tejet a presszógépének gőzölőjével negyed órás
bugyborékoltalás és gőzölő-cső szabadjára engedéses sikolyokkal 170 celsius
fokos tejhabbá varázsolt. Összeöntötte a két dolgot, mire a pultja felett
világító villanykörtén kicsapódott a pára. Ő Gőz a nagy varázsló.
Kiültünk a kricsó elé és röhögtünk magunkon.
Tudtuk hogy ha kivárjuk a kávé kihűlését, akkor itt kell vacsizzunk, vélhetően
sárgaborsót.
Az ajtók felett mókás módon egy – egy liter
átlátszó folyadék lógott nylonzacskókban. Nem értettem, de nagyon nézegettem. Gondoltam,
ha valaki kritizálja az árut, annak egyszerűen kilövik a feje fölött
távozáskor. De nem. Elmondták hogy a moszkitók ellen van. Bazz.
Egy zsák víz. Ha működik megvan a startupom. Már
csak befektetők kellenek.
Miután megtudtam hogy ezmiez, akkor feltűnt,
hogy kinn a ház előtt valóban baromi sok moszkitó van. A teszteléshez le
kellett volna vennem a vizeket, mert lehet, hogy az üzlettől nem ez tartja
vissza a dögöket, hanem a tömény sárgaborsó szag.
A meglehetősen szar kapuccsinó után
felmentünk a fennsíkra.
Tényleg roppantul építkeznek, óriási gépekkel
tologatják a port jobbra-balra, hogy meg legyen a víztározó tavuk. Ide északról
fogják felpumpálni a vizet és Calheta valamint Funchal irányába fogják
kifolyatni ivóvíznek.
Encumeada felé akartam lemenni.
Nem volt kiírva, hogy le lenne zárva, csak
egy koszos félbehajtott zsákutca tábla jelezte, hogy szopóágra hajtok. Az
interneten sem néztük meg, elvégre biztos az is rosszul tudja.
Na eljutottunk jó messzire, hogy találjunk
egy nagy rácsot az út közepén, rajta a behajtani tilossal.
Visszafordultuk és csodálkoztunk, hogy mennyi
faszkalap jött utánunk. Mi meg úgy csináltunk, mint aki direkt azt a kurva
sárga rácsot jött megnézni, hogy ott van e rendesen az út közepén.
Canhas felé lejönni nem egy álom. Az út
másfél sávos és egyfolytában jönnek felfelé a nagy nehézgépek, köztük
homlokrakodót szállító ezertengelyes tréler. Ez mondjuk nem is tudom mikor
indulhatott, mert az úton olyan kanyarok vannak, amiken egy ekkora gép
eljátszhat egy-egy negyed órányi tili-tolit.
Két örökkévalóság volt mire lejutottunk.
Ponta do Sol-nál belőttük a naviba a
céletetőt, ami tulajdonképpen a múltkori „kedden zárva” étterem a szállásunkhoz
közel. Behunyt szemmel oda tudta volna menni, de így megtehettem gondolkodá
mentesen is. A navi tudott egy sokkal hosszabb utat, amit szerinte, ha nem
vagyok nagy barom, akkor gyorsabban be tudunk járni, mint a rövidebb utat.
Legyen.
Az étterem a „Abrigo do Pastor Restaurante”.
Madeira legjobb étterme.
Nagyon szép a hely. Az étterem, a presszó és
a bár szépen el van választva egymástól.
Az étteremben közel 120 személyre volt
megterítve. A berendezés, a hangulat és az egész miliő osztályon felüli élményt
sugallt.
Ketten voltunk vendégek.
Én vaddisznót ettem, ami ugye tuti nem helyi
specialitás, hacsak nem rosszul fordítottam és nem vadról van szó, hanem
mondjuk heréltről. Gabi ma fekete disznót evett, ami lehet hogy egy ismételt
félrefordítás.
Rég voltam olyan étteremben ahol az
asztalomon ilyen szépen és ízlésesen összeállított dolgot láthattam. A tálamon
a húshoz kaptam sült ananászt, meleg reszelt almát, szőlőt, rengeteg párolt
gombát, meg valami fűszernövényt, ami az aszparáguszra hasonlított. Nos őt
száműztem ugyan, mert nem tetszett az illata. Kaptam az egészhez annyi rizst,
amennyi egy szakasz japónak járna napi fejadagként.
Az egész vacsorám úgy volt összerakva, hogy
percekig csak néztem. Lelki szemeimmel azt láttam, ahogy valaki ezt a konyhában
odaadással készítette el nekem, nem csak úgy összerakta, mert péntek. Jó érzés
volt előzetesként ez a flash.
Az étel olyan irdatlan nagy adag volt, hogy
nem tudta egyikünk sem megenni, pedig nagyobb a gyomrunk, mint egy Dutra belső.
Poén: 31 euro.
Máshol ennek az adagnak a zóna változata 45.
Szerintem csütörtök búcsúvacsi itt lesz.
Hazaröfögtünk. Okoska alig tudta
visszatartani magát a kocsibeállón :)
A szombat reggel azzal fogadott, hogy
semmihez sincs kedv.
Így reggel lementem a városba venni egy új
szivargyújtó – USB töltőadaptert. A régi a minap kilehelte a lelkét és a digitális
mennyországba magával vitte a 3G routeremet is, aki hű társam volt éveken át.
Bementem a Mercadó közelében levő „Chip 7”
nevű üzletbe. Vittem az amperszagú HAMA adapteremet (ez nem gagyi olcsó szar,
hanem „kurvadrága” ráadásul szar típusú eszköz) és mutatom a huszonéves
aprócska lánykának.
Lányka turkál a magas polcon keresve a nekem
megfelelő eszközt, én meg legeltetem a szemeim a kerek fenekén. Legelés közben
megbotlott a szemem és mit látok? A pult belső felén három pécé, beleik
kiontva, szemmel láthatóan javítás és tesztelés alatt. Az is látszott, hogy a
dolog most lett félbehagyva, mert a memteszt még csak az elején járt az egyik
páciensen.
Öreg az az ember, akinek egy kiontott belű
pécé kívánatosabb látvány, mint egy tini feneke, de hát azért a kolléganőt
mégse méricskéljük. Mert biza vagy a hölgy végez itt férfimunkát vagy én vagyok
rohadtul rossz beosztásban.
Végül vettem egy tetves adaptert kilenc euróért, lánykától meg elköszöntem.
Úgy döntöttem, hogy ezt a rövid flörtölést megkoronázom a két éve megismert
GiGi Sumos gyümölcsléboltban egy kiadós vitamin bombával.
Sumoséknál pofára estem. Az erő kifogyott a
vállalkozásból. A vidám és dizájnos utcai székek közönségesekre lettek
cserélve, a gyümölcsléből kivették a sűrűséget, tettek a helyére jégkockát, ami
a vizezés kulturáltnak gondolt formája, pedig nem az. Az ár magas. Irdatlan
magas.
Ittam egy piros koktélt és távoztam.
Egy pozitiv volt benne csak, hogy még Camara Lobosnál
az erőműnél is piros ízűeket tudtam büfizni.
Szóval kábe ez volt az elmúlt két nap. Most
fekszem a hátamon és várom az ihletet, hogy neki tudjak kezdeni egy olyan
melónak, amihez most nincs nagy kedvem, de meg kell csinálni.
Páá holnap